[ Martin Melka ]
Poslední díl do trilogie o nástrahách a úskalích předmětů na Unionu. Spoiler alert - není jich moc. Nikoho nepřekvapí, že se tu dozví, jaký předměty jsem měl ve třetím trimestru, co od nich čekat a tak vůbec. Aby další generace měly podle čeho se rozhodovat. Na webu Unionu sice něco je, ale je toho málo a najít to je docela problémový. U předmětu napíšu učitele a povinný učebnice (texts). Připravte se na to, že učebnice budou váš největší výdaj. Opět doporučuju si je nekupovat v bookstoru, na Amazonu se daj většinou najít za polovinu (se štěstím i míň). Ani je tam neprodávejte, dostanete za ně fakt zlomeček ceny. Některý se taky dajít, ehm ehm, na internetu. A když budete včas hledat, dají se zadarmo půjčit buď z Unionovský knihovny, nebo ze zpřátelených knihoven v celým New Yorku skrz program ConnectNY.
(link na seznam předmětů a krátkej popis zde. Vyberte si nějakej Major a pak vlevo klikněte na Courses/Requirements). Předem není jasný který budou vypsaný - u některých je předem napsáno, že vypsaný nebudou, ale jestli to tam neni neznamená, že předmět bude. Bohužel.
Natural Language Processing, CSC-206
Učitel: Kristina Striegnitz
Texts: Netřeba
Rozvrh: Po+St+Pá 11:45 - 12:50
Opět jedinej CS předmět co jsem si zapsal, výběr byl opět mizernej. I napotřetí. Za tímhle relativně vznešeným názvem předmětu se ale ukrývala hodně jednoduchá látka. Programovalo se v Pythonu, takže alespoň něco jsem se naučil, i když to co bylo potřeba se dalo naučit za pár dní hraní si s kódem. Bavili jsme se o základních metodách jak analyzovat text, většina z nich by se dala vymyslet z hlavy s trochou přemýšlení. Hidden Markov Model / Viterbi byl nejvíc advanced algoritmus, na který jsme tu narazili.
Probíraná látka nebyla moc hustá a při hodině byly průtahy - profesorka nepatřila k těm nejlepším, které Union může nabídnout. Působila zmateným dojmem a její odpovědi na otázky studentů je kolikrát ještě víc zmátly. Tipuju, že nám ztratila několik testů z hodin, protože jsem je už opravené nikdy neviděl. Že by prostě default 100%?
"Zajímavý" byl taky trimestrální (?) projekt. Na začátku měl každý vymyslet systém, který nějakým způsobem využívá zpracování řeči - jakkoli nereálně a futuristicky. Po krátkých minutových pitches jsme dostali link na Google form, kde jsme měli dát najevo naše priority, na kterém projektu že bychom chtěli v týmu dělat. Týmy se vytvořily a až do desátého týdne se nic nedělo. Asi na to zapomněla? V posledním týdnu si zjevně vzpomněla a v pondělí zadala za úkol v týmu připravit detailnější popis tohoto 100% hypotetického systému a v pátek odprezentovat. Myslel jsem, že už je volno a ono tohle. Po prezentaci ještě napsat 2-4stránkový paper, protože proč ne.
Probíraná látka nebyla moc hustá a při hodině byly průtahy - profesorka nepatřila k těm nejlepším, které Union může nabídnout. Působila zmateným dojmem a její odpovědi na otázky studentů je kolikrát ještě víc zmátly. Tipuju, že nám ztratila několik testů z hodin, protože jsem je už opravené nikdy neviděl. Že by prostě default 100%?
"Zajímavý" byl taky trimestrální (?) projekt. Na začátku měl každý vymyslet systém, který nějakým způsobem využívá zpracování řeči - jakkoli nereálně a futuristicky. Po krátkých minutových pitches jsme dostali link na Google form, kde jsme měli dát najevo naše priority, na kterém projektu že bychom chtěli v týmu dělat. Týmy se vytvořily a až do desátého týdne se nic nedělo. Asi na to zapomněla? V posledním týdnu si zjevně vzpomněla a v pondělí zadala za úkol v týmu připravit detailnější popis tohoto 100% hypotetického systému a v pátek odprezentovat. Myslel jsem, že už je volno a ono tohle. Po prezentaci ještě napsat 2-4stránkový paper, protože proč ne.
Tenhle předmět můžu doporučit, jenom pokud se chcete flákat a moc tam nechodit. Ale vlastně ani to ne, protože skoro každou hodinu se psal jednoduchý test, kterým se kontrolovala docházka. Na druhou stranu jich Kristina půlku ztratila, takže kdoví, rozhodněte se sami, varováni jste byli.
Games, ISC-204
Učitel: Christopher Chabris
Texts: Kobold Guide to Board Game Design, Characteristics of Games (ale vážně, není třeba přečíst ani slovo)
Rozvrh: Po+St 15:00-16:45
Mezioborový předmět, což znamenalo, že tu o moc nešlo, uvolněná atmosféra a nikdo se nehrotil. Povídalo se o hrách ze všech možných pohledů a aspektů - deskové hry, jejich design, mechanics. Umělá inteligence a hry, jak počítače hrají šachy. Virtuální realita a hry (Oculus Rift), vývoj PC her v tomto směru. Přednáška o pokeru od dvojnásobného vítěze World Series; baseball, hry jako léčebná pomůcka pro lidi s demencí. Hry jako matematicko/ekonomický model lidského chování.
Jak je vidět, je to průřez vším možným a bylo o co stát. V průběhu semestru se hrály tři deskové hry (Osadníci z Katanu, Hive a Citadely), o nich jsme pak psali krátký report. Testy docela jednoduchý, kdo poslouchal, neměl problém.
Půlka známky byla z týmového projektu - ve třech lidech přijít s nápadem na hru - deskovou, karetní, cokoliv - tu dotáhnout a vyrobit hratelný prototyp. Na konci termu pak byla přehlídka her co jsme tady všichni vytvořili.
Hraní si her bylo zábavný, dejme tomu dvě třetiny přednášek taky. Syllabus dostanete předem a vidíte kdy budou jaké talky a tak si můžete vybrat jestli na ně chcete nebo ne (sice jsou všechny "povinné", ale tak bóže). Projekt je náročnější na čas, co si budem povídat, ale když vám hoří za prdelí, tak i hodinu před premiérou se ještě dá dodělávat, stihnout a dostat ocenění v mailu za "pozoruhodnou hru". Fajn předmět.
Jak je vidět, je to průřez vším možným a bylo o co stát. V průběhu semestru se hrály tři deskové hry (Osadníci z Katanu, Hive a Citadely), o nich jsme pak psali krátký report. Testy docela jednoduchý, kdo poslouchal, neměl problém.
Půlka známky byla z týmového projektu - ve třech lidech přijít s nápadem na hru - deskovou, karetní, cokoliv - tu dotáhnout a vyrobit hratelný prototyp. Na konci termu pak byla přehlídka her co jsme tady všichni vytvořili.
Hraní si her bylo zábavný, dejme tomu dvě třetiny přednášek taky. Syllabus dostanete předem a vidíte kdy budou jaké talky a tak si můžete vybrat jestli na ně chcete nebo ne (sice jsou všechny "povinné", ale tak bóže). Projekt je náročnější na čas, co si budem povídat, ale když vám hoří za prdelí, tak i hodinu před premiérou se ještě dá dodělávat, stihnout a dostat ocenění v mailu za "pozoruhodnou hru". Fajn předmět.
Intro to Political Thought, PSC-113
Učitel: Cigdem Cidam
Texts: Classics of Moral and Political Theory, On Violence
Rozvrh: Út+Čt 10:55-12:40
Tenhle předmět jsem původně neměl v plánu brát, ale po první hodině Writing About Film jsem si uvědomil, že bejt filmovej kritik a psát o tom není nic pro mě, takže jsem zkusil politickou teorii. A dobře jsem udělal. Začalo se politickým systémem ve starověkém Řecku, konkrétně v Aténách. Povídání o Sokratovi, Platónovi, jejich politické filosofii. Další zastávka byla v 17. století, anglická revoluce, Thomas Hobbes a jeho Leviathan. Trochu pesimistický pohled na budoucnost politických zřízení pak zlepšil Rousseau. Poslední týdny se věnovaly Marxovi, Arendt a Habermasovi.
Nešlo se extra do hloubky, ale bylo zajímavý vidět jak se vyvíjely názory na politiku a "správný" způsob řízení státu během dvou tisíciletí, už od zrodu první demokracie v Aténách. Kromě posledních tří filosofů se jednalo o teoretický pohled na věc a spekulování "co by o tomhle řekl Hobbes?". Ve spojení s globální politikou z prvního trimestru výborná kombinace.
Tak a to je vše, přátelé. Žádné další předměty na Unionu nestuduju, jsem zpátky doma. Snad popis těchhle devíti předmětů pomůže nějakým budoucím čvuťákům v rozhodování a mně jako připomínka dob minulých. [nostalgická slza]
Nešlo se extra do hloubky, ale bylo zajímavý vidět jak se vyvíjely názory na politiku a "správný" způsob řízení státu během dvou tisíciletí, už od zrodu první demokracie v Aténách. Kromě posledních tří filosofů se jednalo o teoretický pohled na věc a spekulování "co by o tomhle řekl Hobbes?". Ve spojení s globální politikou z prvního trimestru výborná kombinace.
Tak a to je vše, přátelé. Žádné další předměty na Unionu nestuduju, jsem zpátky doma. Snad popis těchhle devíti předmětů pomůže nějakým budoucím čvuťákům v rozhodování a mně jako připomínka dob minulých. [nostalgická slza]
Žádné komentáře:
Okomentovat