středa 21. ledna 2015

Předměty na Unionu - 1/3

[ Martin Melka a kolektiv ]


Napíšu tu krátkej přehled předmětů, který jsem měl první trimestr, co od nich čekat a tak vůbec. Aby další generace měly podle čeho se rozhodovat. Na webu Unionu sice něco je, ale je toho málo a najít to je docela problémový. U předmětu napíšu učitele a povinný učebnice (texts). Připravte se na to, že učebnice budou váš největší výdaj. Rozhodně si je nekupujte v bookstoru, na Amazonu se daj většinou najít za polovinu (se štěstím i míň). Ani je tam neprodávejte, dostanete za ně fakt zlomeček ceny. Některý se taky dajít, ehm ehm, na internetu.

(link na seznam předmětů a krátkej popis zde. Vyberte si nějakej Major a pak vlevo klikněte na Courses/Requirements). Předem není jasný který budou vypsaný - u některých je předem napsáno, že vypsaný nebudou, ale jestli to tam neni neznamená, že předmět bude. Bohužel.

Neural Networks, CSC-329

Učitel: Shane Cotter

Texts: Tutorial on Neural Systems Modeling

Rozvrh: Út+Čt 8:55 - 10:45 (+ pauza uprostřed)

Tohle byl jedinej pure computer science předmět (čti relevantní k tomu, co bych "měl" studovat), co jsem si dal. Ale nečekejte nějaký pokračování BI-ZUM se zaměřením na neuronový sítě. Ve třídě bylo asi 15 lidí (nic jako 150hlavý davy tu neni, nejsou tu přednášky, jen cviko/laby) - pár computer science, pár neuroscience, pár elektroeng. Prostě směs všeho. A předmět tomu odpovídal - první třetina byla hlavně o biologii. Řešilo se jak funguje nervová soustava, prostě fyzická předloha toho co jsou neuronový sítě. Pak se do toho přidalo trochu IT, ale rozhodně nic hroznýho. Všechno se dělalo v Matlabu. Byl jeden midterm a pak final, v průběhu dvě krátký prezentace o tématu podle volby. Náročnost někde mezi ČAO a SAP. Pohodovka, koho tahle oblast zajímá, tenhle předmět je rozumnej.

Intro to Global Politics, PSC-112

Učitel: Tom Lobe
Texts: Essentials of International Relations; A House in the Sky; Kidnapping in Milan; Full Planet, Empty Plates
Rozvrh: Po+St+Pá 9:15 - 10:20


Je dobrý něco vědět o světě a tohle byla rozhodně zajímavá doba si o něm podiskutovat (ISIS krize na blízkym východě, Ebola, OSN talky o globálním oteplování...). Ve třídě kolem 30 lidí, první půlhodinu jsme probírali události ve světě (na každou hodinu člověk měl mít přečtenejch pár headline článku z New York Times, aby věděl). Bylo to formátem diskuze, někdo se ptal, profesor odpovídal a ptal se dál. Celkem byly dva midtermy (jop, dva mid-termy, nedává to smysl :D) a pak jeden final. Když člověk sleduje co se ve světě děje, ví souvislosti, tak si tady rozšíří obzory a dobře pokecá. A nebude to pro něj až tak těžký. Pro mě určitě nejlepší předmět z tohohle trimestru. Doporučuju (ale tohohle profesora, ostatní tu hodinu vedou jinak, za ně se nemůžu zaručit).

Intermediate German, GER-200

Učitel: Erika Nelson

Texts: Deutsche Wiederholungsgrammatik

Rozvrh: Po+St+Pá 11:45 - 12:50

A abych nezakrněl v jazycích, dal jsem si němčinu. Protože není nad to, překládat si z angličtiny do češtiny a pak odpovídat v němčině! Začátek semestru docela wtf hustej, každou druhou hodinu test z A4 plný slovíček. Ale pak se to uklidnilo a spíš to bylo konverzačně. Dobrý, nikdo na nikoho netlačil, žádnej stres. Němčinu mi to, řek bych, docela zlepšilo. Otravný ale bylo, že téma semestru bylo Rakousko a tak spoustu času jsme se spíš než němčině věnovali Rakousku. Což třeba pro američany je über zajímavý, ale pro nás zas tolik asi ne. A taky jsme se věnovali umění. Jakože třeba 20 minut jsme rozebírali obraz, co znamená, jak vypadá, co tam je a tak. Pro mě prostě obraz, let's move on. Z těchhle tří předmětů bych tohle hodnotil jako nejslabší.


Tak. To je vše. Kdo čekal víc, musí bejt zklamán, bohužel si můžete zapsat právě tři (ne dva, ne čtyři) - i když by vás třeba zajímalo i něco dalšího. Sorry. Celkově se to tu celý focusuje na diskuzi/přednášku během hodin a homeworky, homeworky, reporty, papery, prostě práce kolem. Ale aspoň je málo povinný školy.

Kdyby vás zajímalo něco dál, napište, zeptejte se, poradíme. Howgh.

(následuje výpis předmětů dalších lidí)

Robotics, CSC-325 (Michal Štádler)

Učitel: John Rieffel
Texts: žádný
Rozvrh: út+čt po obědě.


Žádný kurz robotiky se na FITu neučí (neučil, příští semestr se tuším něco rozjede) a já si vždycky chtěl zkusit naprogramovat robota, takže tenhle kurz byl jasná volba. Shitload prerekviz dával tušit, že tenhle kurz flákarna asi nebude (a to jsem všechny prerekvizity ani neměl), v čemž mě utvrdil John hned první hodinu. Na rovinu nám řekl, že očekává vysokou míru samostudia i času stráveného s robotem. Pak mě ještě zalil studenej pot, protože se začal vyptávat, jak jsme na tom se znalostí Pythonu. Všichni soukmenovníci ve třídě vypadali, že Python docela dávaj. Já jsem Python nikdy nedělal, ale zase jsem to chtěl vzít jako challenge, ještě ten den jsem si prošel několik přednášek z BI-PYT a za pár dnů se dostal na +- na úroveň ostatních. Budiž poděkováno FITu, že do mě natlačil věškerou tu teorii, která je podle mnohých zbytečná a díky které jsem byl schopný něco nakódit v novém jazyce už po pár hodinách.

První týdny jsme četli a psali reakce na věděcké články (to jsem si moc neužil, tenhle styl učení se je mi pořád docela cizí) a začali si ošahávat framework ROS (to bylo lepší). Od třetiny trimestu přišly domácí úkoly se strmě stupňující obtížností a první minuty s robotem. Nakonec jsem byl docela překvapenej, co jsme s tou plechovkou dokázali za 2 měsíce udělat: Detekce a vyhnutí se překážkám, detekce barev, detekce hran, navigace v prostředí... Nejlepší okamžik byl, když jsme programovali "ChasePinkNode" a do labu přišla nějaká holka s růžovým tričkem. Ano, můj robot se otočil čelem k růžové a vyrazil plnou parou vpřed. Holka se trošku bála, trošku zaječela, ale když plecháč zastavil pár centimetrů před ní (což měl udělat), tak prohodila něco ve smyslu "to je cool, jak jsi to udělal?".

A Hodnocení? Nejtěžší, nejlepší, nejpřínostnější předmět zimního trimestru a to i přes fakt, že většinu týmových úkolů jsem nakonec dělal sám (Američani byli občas pomalejší).

Žádné komentáře:

Okomentovat