pátek 3. října 2014

První dny ve škole [MŠ]

[ Michal Štádler ]

Středa, 8 dnů po příjezdu. Končí relativně bezstarostný orientation week a začíná škola. Nikdo přesně nevíme, co čekat a kde hledat učebny. Docela mi to připomíná první den školy na ČVUT. Pár rozdílů by se ale našlo.

Basic German

Němčina má být v učebně LIBR 222. To by asi mohlo být druhé patro knihovny, ne? 220, 221...Ár jů hýr for German-100 class? Než ze sebe stačím vyplodit souhlasné stanovisko, tak už mě učitelka (Ricci) táhne do učebny a zasypává mě první dávkou připravených materiálů.

Probírají se organizační věci a základní věty typu jmenuji se Michal a jsem z Prahy. Pro mě trošku nuda, němčinu už jsem měl nějakou dobu na střední a něco málo si ještě pamatuju. Toho si ale všimla i Ricci a po hodině jsme šli na kobereček. Začala se vyptávat a nakonec nám doporučila (shodou okolností i Martin a Tomáš měli dřív němčinu) přihlásit se na kurz pro pokročilé :D. Chvilku jsme se cukali, ale pak jsme si řekli, že se tam zajdeme podívat.

Advanced German

Ufff, 3 roky jsem německy neřekl skoro nic a teď 2 hodiny němčiny po sobě. Tough shit. Na druhou stranu hodina se nese v pohodové atmosféře, víceméně všemu rozumíme, ale rozumnou větu ze sebe dostat nedokážeme. To je taky naše hlavní obava, nechceme se upsat k něčemu, na co nemáme. Jdeme se poradit s Erikou (učitelkou). Snaží se nás uklidnit, že pro tuhle úroveň je to "just fine", že se nepočítá s tím, že budeme šprechtit jako rodilí mluvčí.

Pořád jsem na pochybách, původně jsem si zvolil němčinu, abych měl "jeden předmět, který určitě dám", což teď padá. Nakonec jsme se ale všichni rozhodli v pokročilých zůstat. A víte, co byl nakonec náš hlavní důvod? Čecháčkovství. Jakože vážně. Učebnice na němčinu pro začátečníky totiž stojí $300, na pokročilou "jenom" $70.

User Interfaces

5 minut před začátkem hodiny a já pořád nevím, kde je učebna. Trošku jsem se v místní spleti budov ztratil. Smůla. No nic, je na čase zeptat se místních. Hej men, wats ap. Mmmm. Ajem luking for WLDC 128, do you know the place?... Naštěstí věděl. Pohodex, jdu do třídy, vypadá to, že to dokonce i stihnu. Aaa, jů mast be Michal. Wtf? Jak to, že už mě učitel zná? Co jsem provedl? Nic. Jak se ukázalo, tak podle zaspaných lidí v kurzu už jsme chyběli jenom 3. Já, druhý Michal a nějaký číňan.

O obsahu předmětu bude řeč jindy.

Robotics

Ve třídě bylo jen 12 lidí, první hodina byla hodně volná, taková seznamovací. Bavili jsme se hlavně o tom, který robot je náš nejoblíbejší. Tak jsem řekl, že Nao. Nikdo moc netušil, o co jde, protože je to čistě evropský projekt. Tak jsem pustil video a učitel mi řekl, že mám dobrý vkus :D.

Každopádně se docela těším, až nás pustí k robotovi. Prý budeme v týmech programovat tohle:



To je pro dnešek vše, o škole ale budeme psát ještě několikrát, takže stay tuned. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat